Frequently Asked Questions

Are you not getting anywhere? Find answers to the frequently asked questions below.

Order pay

Which payment methods are accepted?

You can pay with iDeal, Visa, Mastercard, Maestro, Sofort, Apple Pay, Google Pay & Shop Pay.

GIFTCARDS/TEGOEDBONNEN

We bieden diverse bedragen aan e-giftcards aan. Dit betreft een digitale giftcard, je krijgt dus niets thuisgestuurd. Je kunt ons een berichtje sturen als het gewenste bedrag er niet tussen staat.

Het is mogelijk om bestellingen die betaald zijn met een cadeaubon of kortingscode (deels) te retourneren. Je ontvangt een nieuwe tegoedbon ter waarde van hetzelfde bedrag.

Shipping & returns

When do I receive my order?

We aim to ship your order within 1-3 business days. You will receive a shipping confirmation with track & trace as soon as we have posted your package. Normally you will receive the package within one working day after shipment.

NB! We have no influence on crowds or delays in the delivery service. We count on your understanding.

What are the shipping costs?

The shipping costs depend on the size and value of your order. The shipping costs of your order are calculated at checkout. These are the standard rates within NL :

Envelope: €0.92
Letterbox package: €4.10
Package: €6.75
Registered parcel: €8.70
Insured package: €14.90

Belgium, Germany & France:

Envelope: €1.55
Letterbox package: €4.65
Package: €13.00
Registered parcel: €18.00
Insured package: €28.00

How can I return my order?

Of course we hope that you are happy with your purchase! If it happens that your order is not entirely to your liking, you can return it within 14 days after delivery . To do this, follow the steps below:

1. Report your return as soon as possible, but no later than 14 days after receipt, by sending an email to hello@gloryvintage.nl . Do this while stating your order number. You will receive a confirmation email from us as soon as possible with the return address. NB! We will not process returns that have not been registered by e-mail!

2. Pack the item(s) carefully and in the original packaging including accessories. NB! The items must have an attached price tag (tie-wrap). Returns without a ticket will not be processed.

3. Send the package by registered mail via PostNL to the address you received by email. Send us the track & trace after shipment via hello@gloryvintage.nl .

4. After receiving your return, we will process it as soon as possible and prepare the refund of the purchase amount within 14 days via the same payment method.

NB! The costs for returning your order are for your own account and we recommend that you keep proof of shipment with tracking information. As the shipper you are responsible - if the return package is lost, this is not our responsibility. Damage caused by insufficiently protected packaging is for your own account.

Do you have any questions regarding the above? Mail us at hello@gloryvintage.nl.

No exceptions are made to the above. For hygiene reasons, earrings cannot be tried on and returned.

RUILEN

We bieden helaas geen ruilservice aan. Wil je liever een ander item bestellen? Als de initiële bestelling aan alle retourvoorwaarden voldoet, kun je deze retourneren (zie de instructies en voorwaarden onder het kopje "RETOURNEREN") en een nieuw item bestellen. We adviseren je om dit direct te doen, voor het geval jouw favoriet uitverkocht raakt. De verzendkosten voor het retourneren van de initiele bestelling en de nieuwe bestelling zijn voor eigen rekening.

Our collection

Is the entire collection vintage/pre-loved (and what's the difference)?

Our jewelry collection consists almost exclusively of vintage or pre-loved items. It may happen that an item is new - this will be stated on the product page.
A vintage item is at least 25 years old, a pre-loved item is newer. It is not always possible to determine the age of an item. If known to us, this will also be stated on the product page.

Does the jewelry come with a certificate?

Ondanks dat al onze items gemaakt zijn van hoogwaardige materialen, blijven ze gevoelig voor invloeden van buitenaf. Gouden sieraden zal je altijd shiny thuis ontvangen, maar naar verloop van tijd kan het goud en kunnen de stenen wat dof worden. Volg de tips uit onze care guide.

We raden je aan om je sieraad eens in het half jaar te laten checken en schoonmaken door een goudsmid of juwelier. Zij zullen direct bekijken of de setting/stenen nog goed op zijn plek zitten.

Een (vintage) sieraad is een gebruiksvoorwerp waar altijd iets mee kan gebeuren en wat onderhoud behoeft. Wanneer bijvoorbeeld een ring dagelijks wordt gedragen, kan het voorkomen dat een zetting losser wordt en/of een steen losraakt. Buiten de garantietermijn bieden wij voor dergelijke defecten geen oplossing/tegemoetkoming/reparaties aan. Houd hier rekening mee bij je aankoop en houd zelf de staat van je items goed in de gaten!

ONZE COLLECTIE DESIGNER VINTAGE

VINTAGE & PRE LOVED

Onze items hebben al een leven achter de rug — en zijn helemaal klaar voor een nieuwe ronde. Stuk voor stuk 100% echt, vol verhalen en charme, en op zoek naar een nieuwe eigenaar die ze opnieuw laat stralen. Want zeg nou zelf: tweede kansen zijn vaak de allerleukste.

Bij het kopen van een vintage designer item — of het nu een tas, jas, sieraad of accessoire is — speelt de conditie een essentiële rol. Het beïnvloedt niet alleen de prijs, maar ook de draagbaarheid, verzamelwaarde en levensduur van het item. Omdat vintage items een verleden hebben, is het belangrijk om goed te begrijpen wat conditiebeoordelingen precies betekenen.

BELANGRIJK!

Vintage betekent per definitie dat een item eerder is gedragen of bewaard, vaak tientallen jaren geleden. Kleine gebruikssporen zijn dus normaal, en soms zelfs wenselijk: ze dragen bij aan het karakter en de authenticiteit. Bij Glory begrijpen we dat je als koper wil weten waar je aan toe bent — en dat begint met een eerlijke en transparante conditiebeoordeling. Hier geven we je meer toelichting over de conditieschalen die we gebruiken voor onze vintage designer items.

100% AUTHENTIEK

Wij begrijpen als geen ander dat het online kopen van vintage items over het algemeen een leuke, maar soms een spannende ervaring is gezien de verificatie van authenticiteit. Daarom willen wij je verzekeren dat alle items die wij aanbieden gegarandeerd 100% authentiek zijn, zodat je met een gerust hart kunt genieten van je prachtige vintage items.

Bij Glory is onze toewijding aan authenticiteit onze belangrijkste belofte. Wij verkopen uitsluitend items die wij met trots zouden toevoegen onze persoonlijke collecties. Bovendien werken wij enkel met gerenommeerde leveranciers waar we goede relaties mee hebben en moeten alle items onze persoonlijke authenticiteitscontroles doorstaan.

Lees meer over authenticiteit. Als je vragen hebt over onze producten, kan je altijd contact met ons opnemen via hello@gloryvintage.nl of het contactformulier. Wij doen ons best om zo snel mogelijk op je te reageren. 

ONDERHOUD

Ondanks dat al onze items gemaakt zijn van hoogwaardige materialen, blijven ze gevoelig voor invloeden van buitenaf. Wanneer tassen en accessoires intensief worden gebruikt, heeft het leer regelmatig onderhoud nodig. Volg de tips uit onze care guide.

Let op! We zorgen ervoor dat alles gecheckt en in orde is zodra het item bij jou aankomt. Buiten de garantietermijn bieden wij voor defecten zoals een verloren steen of ketting geen oplossing/tegemoetkoming/reparaties aan. Houd hier rekening mee bij je aankoop en houd zelf de staat van je items goed in de gaten!

KLANTENSERVICE

How do I know my ring size?

You can determine your ring size in a number of ways. Detailed instructions on how to measure your ring size can be found in our size guide. Tip! Order our ringsizer here.

SALE

Een aantal keer per jaar houden we een grote sale om plaats te maken voor nieuwe collectie. Voor sale items gelden dezelfde retourvoorwaarden. Kortingscodes (via welke weg dan ook verstrekt) zijn helaas niet te combineren met sale items.

KLACHTEN

Is er na ontvangst onverhoopt iets mis met je bestelling of heb je een klacht? Stuur dan direct een mail waarin je de situatie uitlegt naar hello@gloryvintage.nl. We zullen zo snel mogelijk op je mail reageren en samen tot een oplossing komen.

What if the ring is not my size?

Is a ring not quite your size? In most cases it is possible to have an item resized. NB! You should have the resizing done yourself at a jeweler or goldsmith in your area. Send us a message via Instagram or an email to hello@gloryvintage.nl , so we can advise you about the possibilities. NB! This is just advice, not a guarantee. We are not responsible if something goes wrong with a resizing. Items cannot be returned after resizing. You can use the cooling-off period of 14 days to inform yourself about the actual possibilities at a jeweler or goldsmith in your area.

ANNULEREN

Tot een uur na het plaatsen van je bestelling is het mogelijk om je bestelling om te annuleren. Mail ons daarover naar hello@gloryvintage.nl. Bestellingen met een re-size kunnen niet worden geannuleerd.

About GLORY

Do you have a visiting address?

Unfortunately, it is not possible to visit us to try on or pick up items, for example. We do, however, regularly organize a pop-up. Sign up for the newsletter and keep an eye on our socials to stay informed of events where you can view and shop our items live!

How can I get in touch with you?

Do you have questions, tips or otherwise? Contact us via Instagram or send an email to hello@gloryvintage.nl . We do our utmost to respond as quickly as possible.