Veelgestelde vragen
Bestellen & betalen
Kan ik items reserven?
Om iedereen een zo eerlijk mogelijke kans te geven op een uniek item, is het niet mogelijk om items te reserveren. Houd er ook rekening mee dat items in jouw winkelwagentje niet voor jou zijn gereserveerd.
Welke betaalmethoden worden geaccepteerd?
Je kunt betalen met iDeal, Visa, Mastercard, Maestro, Sofort, Apple Pay, Google Pay & Shop Pay.
Let op: de verwerkingstijd van een betaling met Sofort kan soms een aantal dagen duren. Zodra de betaling is verwerkt zal het pakketje gepost worden.
Wat moet ik doen als er iets mis is met mijn bestelling?
Is er na ontvangst onverhoopt iets mis met je bestelling of heb je een klacht? Stuur dan direct een mail waarin je de situatie uitlegt naar hello@gloryvintage.nl. We zullen zo snel mogelijk op je mail reageren en samen tot een oplossing komen.
Giftcards/Tegoedbonnen
We bieden diverse bedragen aan e-giftcards aan. Dit betreft een digitale giftcard, je krijgt dus niets thuisgestuurd. Je kunt ons een berichtje sturen als het gewenste bedrag er niet tussen staat.
Het is mogelijk om bestellingen die betaald zijn met een cadeaubon of kortingscode (deels) te retourneren. Je ontvangt een nieuwe tegoedbon van hetzelfde bedrag als de initiële .
Verzending & retourneren
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
We streven ernaar je bestelling binnen 1-3 werkdagen te verzenden. Je ontvangt een verzendbevestiging met de track & trace zodra we jouw pakketje hebben gepost. Normaliter heb je het pakketje na verzending binnen één werkdag in huis.
Let op! Wij zijn niet verantwoordelijk voor drukte, vertragingen of anderszins bij en door de bezorgdienst, omdat wij hier geen invloed op hebben. Wij rekenen op je begrip.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn afhankelijk van de grootte en waarde van jouw bestelling. De verzendkosten van jouw bestelling worden berekend bij de checkout. Dit zijn de standaardtarieven binnen NL:
Envelop: €1,01
Brievenbuspakket: €4,95
Onverzekerd pakket: €6,95
Aangetekend pakket klein (bijv. de meeste hangertjes): €8,95
Aangetekend pakket groot (bijv. ringen): €9,25
Verzekerd pakket: €14,90
Belgie, Duitsand & Frankrijk:
Envelop: €1,65
Aangetekend pakket: €13,25
Verzekerd pakket: €19,00
Eventuele import- en/of douanekosten zijn voor rekening van de ontvanger.
Kan ik een order plaatsen als ik niet in Nederland woon?
Glory levert standaard binnen Europa. Woon je buiten Europa en zou je toch graag een bestelling plaatsen? Neem dan contact op via Instagram of mail naar hello@gloryvintage.nl.
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Indien je niet thuis bent op het moment van aflevering, wordt het pakket in de brievenbus, bij de buren of het dichtstbijzijnde pakketpunt bezorgd. Houd er rekening mee dat je het pakketje binnen 7 dagen dient op te halen in het geval van een pakketpunt en het retourtermijn loopt vanaf het moment dat het pakket (waar dan ook) is bezorgd. Check de track & trace die je hebt ontvangen via de mail.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Wij hopen natuurlijk dat je blij bent met jouw aankoop! Mocht het toch voorkomen dat jouw bestelling niet helemaal naar wens is, kun je deze retourneren*. Volg daarvoor onderstaande stappen:
1. Meld je retour zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na aflevering (aan huis of pakketpunt), aan door een mail te sturen naar hello@gloryvintage.nl. Doe dit onder vermelding van je ordernummer. Je ontvangt van ons zo snel mogelijk een mail terug ter bevestiging en met het retouradres. Let op! Retouren die niet zijn aangemeld via de mail, nemen we niet in behandeling.
2. Verpak het item of de items zorgvuldig en in de originele verpakking inclusief toebehoren. Let op! De items moeten voorzien zijn van aangehecht prijskaartje (tie-wrap). Retouren zonder kaartje worden niet in behandeling genomen.
3. Verstuur het pakketje binnen 14 dagen aangetekend via PostNL naar het adres die je via de mail hebt ontvangen. Stuur ons na verzending de track & trace door via hello@gloryvintage.nl.
4. Na ontvangst van jouw retour zullen we deze zo snel mogelijk verwerken en maken de terugbetaling van het aankoopbedrag binnen 14 dagen gereed via dezelfde betaalwijze. In het geval van een tegoedbon ontvang je een nieuwe tegoedbon van hetzelfde bedrag.
Let op! De kosten voor het retourneren van je bestelling zijn voor eigen rekening en we raden aan om een bewijs van verzending met traceer gegevens te bewaren. Als verzender ben je verantwoordellijk - als het retourpakketje verloren raakt is dit niet onze verantwoordelijkheid. Beschadigingen door onvoldoende beschermde verpakkingswijze zijn voor eigen rekening.
Op bovenstaande worden geen uitzonderingen gemaakt. In verband met hygiene kunnen oorbellen niet worden gepast.
*Je hebt na aflevering 14 dagen de tijd om je retour aan te melden via de mail. Vanaf de dag dat je van ons het retouradres hebt ontvangen, heb je nog eens 14 dagen om het pakketje terug te sturen.
Mijn pakketje lijkt zoek, wat kan ik doen?
Gelukkig komt het vrijwel nooit voor dat een pakketje kwijtraakt. In elk geval worden bijna al onze items met een verzekering verzonden. Dat betekent dat wij als afzender verzekerd zijn bij het postbedrijf, zodat jij het aankoopbedrag terug kunt krijgen.
Wanneer het erop lijkt dat jouw pakketje zoek is, kun je ons een mail sturen naar hello@gloryvintage.nl. Vermeld hierbij je ordernummer en de track & trace die je eerder via de mail hebt ontvangen. Wij zullen als afzender contact opnemen met het postbedrijf. Er zal dan een onderzoek worden ingesteld naar waar het pakketje zich bevindt. Houd er rekening mee dat zo'n onderzoek pas wordt ingesteld nadat het pakketje 2-3 weken onderweg is. Tevens kan het onderzoek zelf ook enige tijd in beslag nemen. Wij rekenen op je geduld en begrip en houden je via de mail op de hoogte van de situatie.
Blijkt jouw pakketje inderdaad zoek? Dan krijg je van ons het aankoopbedrag terug zodra het onderzoek is afgerond.
Kan ik mijn bestelling ruilen?
We bieden helaas geen ruilservice aan. Wil je liever een ander item bestellen? Als de initiele bestelling aan alle retourvoorwaarden voldoet, kun je deze retourneren (zie de instructies en voorwaarden onder het kopje "Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?") en een nieuw item bestellen. We adviseren je om dit direct te doen, voor het geval jouw favoriet uitverkocht raakt. De verzendkosten voor het retourneren van de initiele bestelling en de nieuwe bestelling zijn voor eigen rekening.
Onze collectie
Van welk materiaal zijn de sieraden gemaakt?
Onze vintage en pre-loved collectie bestaat enkel uit solid gold items. Wij verkopen geen gold plated sieraden. Tevens zijn onze items voorzien van natuurlijke edelstenen (tenzij anders vermeld). Onze items zullen niet verkleuren en kunnen nog generaties lang mee!
Gouden sieraden zijn altijd gemaakt van een mix van puur goud en andere materialen zoals koper en zilver. Puur goud (24 karaat) is te zacht om er sieraden van te maken. Het aantal karaat geeft het gehalte goud in een sieraad aan. Hoe hoger het karaat, hoe meer puur goud een sieraad bevat. Hieronder vind je de verschillen:
8 karaat: 333/1000 of 33,3% goud
9 karaat: 375/1000 of 37,5% goud
14 karaat: 585/1000 of 58,5% goud
18 karaat: 750/1000 of 75% goud
Het gehalte zegt vaak iets over de oorsprong van jouw sieraad. Zo wordt in Duitsland voornamelijk gebruik gemaakt van 8 karaat, in Engeland 9 karaat en in Nederland 14 karaat.
Hoe garanderen jullie dat de sieraden echt goud zijn?
We vinden onze collecties over de hele wereld, het ene item nog unieker dan de ander. We werken met vaste partners welke hun kwaliteit garanderen. Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel! Uiteraard voeren we daarom zelf ook nog checks uit voordat items in de verkoop gaan. De meeste van onze items zijn voorzien van goudstempels. Mocht dit bijvoorbeed vanwege de leeftijd van een sieraad niet meer zichtbaar zijn, zullen we altijd een goudtoets uitvoeren door middel van een toetssteen en toetswater. Je kunt er dus vanuit gaan dat je een soild pareltje in handen hebt!
Hoe wordt de prijs van jullie sieraden bepaald?
De prijs van onze sieraden is zorgvuldig bepaald en staat vast. Er zijn diverse factoren die meespelen in de prijs, waaronder:
- Sieraden bestaan voor een bepaald gedeelte uit puur goud. Het goudgehalte speelt mee in de prijs, maar niet altijd. 9 karaat gouden vintage en/of pre-loved sieraden uit Engeland zijn vaak massiever en voorzien van natuurlijke en bijzondere edelstenen. 14 karaat gouden sieraden uit Nederland zijn vaak subtieler en er wordt minder gebruik gemaakt van (kleurrijke) edelstenen. Om die reden kunnen 9 karaat sieraden duurder of waardevoller zijn, ook al is het karaatgehalte lager dan bijvoorbeeld een 14 karaat gouden ring.
- Vanwege de BREXIT is het importeren van bijzondere 9 karaat gouden sieraden uit Engeland een stuk prijziger geworden. Dit speelt ook mee in onze verkoopprijs.
- Verder spelen de koers van de goudprijs en het gewicht en de uniekheid van een item een rol in onze verkoopprijs.
Worden de sieraden die uitverkocht zijn nog aangevuld?
Onze collectie bestaat uit vintage en pre-loved items, waardoor er vaak maar één van beschikbaar is. De kans is wel aanwezig dat een soortgelijk item nog eens beschikbaar komt!
Mocht een item geretourneerd worden, dan komt deze terug op voorraad. Houd de website goed in de gaten.
Is de hele collectie vintage/pre-loved (en wat is het verschil)?
Onze sieraden collectie bestaat vrijwel alleen uit vintage of pre-loved items. Het kan voorkomen dat een item nieuw is - dit zal vermeld staan op de productpagina.
Een vintage item is minimaal 25 jaar oud, een pre-loved item is nieuwer. Het is niet altijd mogelijk om de leeftijd van een item te achterhalen. Indien het bij ons bekend is, zal ook dit vermeld staan op de productpagina.
Komt er een certificaat bij de sieraden?
Omdat de meeste van onze sieraden al jaren meegaan, is er vaak geen origineel certificaat meer bijgevoegd. Alle informatie die over een item bekend is, staat vermeld op de productpagina.
Size
Hoe weet ik mijn ringmaat?
Je kunt je ringmaat op een aantal manieren bepalen. Uitgebreide instructies over het meten van je ringmaat vind je in onze size guide. Tip! Bestel onze ringsizer hier.
Kunnen jullie ringen ook vergroten of verkleinen?
Dat kan zeker! Meer informatie vind je hier: RE-SIZE.
Wat als de ring niet mijn maat is?
Heb je de ring van je dromen gezien maar is het net niet jouw maat? De meeste ringen kunnen gemakkelijk geresized worden door onze eigen goudsmid!
Voeg de ring toe aan je winkelwagentje en volg daarna de link op de productpagina om ook de gewenste resizing-optie toe te voegen aan je winkelwagentje. Vul bij het opmerkingenveld in de check-out de exacte gewenste maat in. Bijvoorbeeld: de ring is maat 16.8 en je wil graag dat de ring maat 16.5 wordt. Voeg dan de optie "-0.5" toe aan je winkelwagen en vul in het opmerkingenveld "16.5" in. Als je geen exacte maat invoert bij de opmerkingen, hanteren we de optie die je hebt afgerekend (maat 16.3 uit het voorbeeld).
De prijs van resizing varieert. De prijzen vind je hier. Lees de voorwaarden op de pagina goed door! Items kunnen na resizing niet meer retour. Wij zijn niet verantwoordelijk wanneer er iets mis gaat met een resizing door een andere juwelier of goudsmid.
tip! De ringmaten die wij hanteren maken stapjes van millimeters. Heb je bijvoorbeeld ringmaat 16? Dan zal je een ring met maat 15.8 of maat 16.2 ook passen.
Care
Hoe houd ik mijn sieraden het langst mooi?
Ondanks dat onze items van solid goud zijn, zijn deze nog steeds kwetsbaar voor invloeden van buitenaf. Volg onze tips in de care guide om jouw sieraad zo lang mogelijk mooi te houden. Tip! Bestel hier ons schoonmaakdoekje om je sieraad gemakkelijk weer te laten shinen.
Zit er garantie op de sieraden?
Vanaf de dag van aankoop zit er 30 dagen garantie op onze sieraden*. Op het moment dat de items verkocht worden, zorgen we ervoor dat alles in orde is. Eventuele 'defecten' die van invloed kunnen zijn op het gebruik of de kwaliteit van het item worden vermeld op de productpagina. Houd er bij je aankoop rekening mee dat vintage/pre-loved items niet nieuw zijn en dus gebruikssporen kunnen hebben.
Na het vervallen van de garantietermijn zijn wij niet verantwoordelijk voor enige vorm van schade wanneer een item bij een nieuwe eigenaar is. Volg onze tips in de care guide om de levensduur van jouw sieraad te verlengen.
*Is er binnen 30 dagen na aankoop iets mis met jouw item? Stuur dan zo snel mogelijk een mail met alle details naar hello@gloryvintage.nl. Samen zulllen we kijken naar een passende oplossing. De garantie geldt niet wanneer een item is geresized, gerepareerd of anderszins door een derde partij of wanneer de schade aantoonbaar is veroorzaakt door nalatigheid.
Over GLORY
Hebben jullie een bezoekadres?
Het is helaas niet mogelijk om bij ons langs te komen om bijvoorbeeld items te passen of op te halen. Wel organiseren we regelmatig een pop-up. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en houd onze socials in de gaten om op de hoogte te blijven van events waar je onze items live kunt bekijken en shoppen!
Hoe kan ik met jullie in contact komen?
Heb je vragen, tips of anderszins? Neem contact met ons op via Instagram of stuur een mail naar hello@gloryvintage.nl. We doen ons uiterste best om zo snel mogelijk te reageren.
Hoe werkt de welkomstkorting?
Als je je bij Glory aanmeldt voor onze nieuwsbrief, ontvang je €10 korting op je eerste bestelling. Je dient na het aanmelden eerst toestemming te geven dat wij je mogen mailen. Heb je je aangemeld en toestemming gegeven, maar geen kortingslink ontvangen? Stuur dan even een berichtje via het contactformulier of Instagram.
De welkomstkorting geldt eenmalig bij een besteding van €95. De korting wordt evenredig verdeeld over alle items in de bestelling die onder de korting vallen (exclusief verzendkosten). Wanneer een deel van de bestelling wordt geretourneerd, wordt de korting evenredig ingehouden op de terugbetaling. De korting is niet te combineren met andere acties of sale.