VEELGESTELDE VRAGEN

Kom je ergens niet helemaal uit? Vind hieronder antwoord op de veelgestelde vragen.

BESTELLEN & BETALEN

BETAALMETHODEN

Je kunt betalen met iDeal, Visa, Mastercard, Maestro, Sofort, Apple Pay, Google Pay & Shop Pay.

Let op: de verwerkingstijd van een betaling met Sofort kan soms een aantal dagen duren. Jouw bestelling wordt verzonden zodra de betaling verwerkt is.

GIFTCARDS/TEGOEDBONNEN

We bieden diverse bedragen aan e-giftcards aan. Dit betreft een digitale giftcard, je krijgt dus niets thuisgestuurd. Je kunt ons een berichtje sturen als het gewenste bedrag er niet tussen staat.

Het is mogelijk om bestellingen die betaald zijn met een cadeaubon of kortingscode (deels) te retourneren. Je ontvangt een nieuwe tegoedbon ter waarde van hetzelfde bedrag.

VERZENDEN & RETOUREN

LEVERTERMIJN

Bestel je op maandag t/m vrijdag voor 16:00 uur, dan wordt je bestelling dezelfde dag nog verzonden. Dit geldt niet voor items waarbij op de productpagina een ander levertermijn vermeld staat.

Je ontvangt een verzendbevestiging met de track & trace via de mail zodra we jouw pakketje hebben gepost. Normaliter heb je het pakketje na verzending binnen één werkdag in huis.

Wij hebben geen invloed op drukte of vertragingen bij de bezorgdienst. Wij rekenen op je begrip.

VERZENDKOSTEN

De verzendkosten zijn afhankelijk van de grootte en waarde van jouw bestelling. Bij bestellingen vanaf 175,- zijn de verzendkosten gratis binnen NL. Onder de 175,- zijn dit de standaardtarieven binnen NL:

Envelop: €1,01
Brievenbuspakket: €4,95
Onverzekerd pakket: €6,95
Aangetekend pakket klein (bijv. de meeste hangertjes): €8,95
Aangetekend pakket groot (bijv. ringen): €9,25
Verzekerd pakket: €14,90

Belgie, Duitsand & Frankrijk:

Envelop: €1,65
Aangetekend pakket: €13,25
Verzekerd pakket: €19,00

Eventuele import- en/of douanekosten zijn voor rekening van de ontvanger.

RETOURNEREN

Wij hopen natuurlijk dat je blij bent met jouw aankoop! Mocht het toch voorkomen dat jouw bestelling niet helemaal naar wens is, kun je deze retourneren*. Volg daarvoor onderstaande stappen:

1. Meld je retour zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na aflevering (aan huis of pakketpunt), aan door een mail te sturen naar hello@gloryvintage.nl. Doe dit onder vermelding van je ordernummer. Je ontvangt van ons zo snel mogelijk een mail terug ter bevestiging en met het retouradres.

2. Verpak het item of de items zorgvuldig en in de originele verpakking inclusief toebehoren. De items moeten voorzien zijn van aangehecht prijskaartje (tie-wrap).

3. Verstuur het pakketje binnen 14 dagen aangetekend via PostNL naar het adres die je via de mail hebt ontvangen.

4. Na ontvangst van jouw retour zullen we deze zo snel mogelijk verwerken en maken de terugbetaling van het aankoopbedrag binnen 14 dagen gereed via dezelfde betaalwijze.** In het geval van een tegoedbon ontvang je een nieuwe tegoedbon van hetzelfde bedrag.

Let op! De kosten voor het retourneren van je bestelling zijn voor eigen rekening en we raden aan om een bewijs van verzending met traceer gegevens te bewaren. Als verzender ben je verantwoordellijk - als het retourpakketje verloren raakt is dit niet onze verantwoordelijkheid.  

*Je hebt na aflevering 14 dagen de tijd om je retour aan te melden via de mail. Vanaf de dag dat je van ons het retouradres hebt ontvangen, heb je nog eens 14 dagen om het pakketje terug te sturen.

**Bestellingen vanaf 175,- worden door ons gratis verzonden. Retourneer je een deel van je bestelling en komt het overgebleven bestelbedrag daarmee onder de 175,-? Dan kom je niet meer in aanmerking voor gratis verzending en zullen de initiële verzendkosten t.w.v. 8,95 worden ingehouden op het terug te betalen bedrag.

RUILEN

We bieden helaas geen ruilservice aan. Wil je liever een ander item bestellen? Als de initiële bestelling aan alle retourvoorwaarden voldoet, kun je deze retourneren (zie de instructies en voorwaarden onder het kopje "RETOURNEREN") en een nieuw item bestellen. We adviseren je om dit direct te doen, voor het geval jouw favoriet uitverkocht raakt. De verzendkosten voor het retourneren van de initiele bestelling en de nieuwe bestelling zijn voor eigen rekening.

ONZE COLLECTIE

MATERIALEN

Onze vintage en pre-loved collectie bestaat enkel uit solid gold items. Wij verkopen geen gold plated of gold filled sieraden. Tevens zijn onze items voorzien van natuurlijke edelstenen (tenzij anders vermeld). Onze items zullen niet verkleuren en kunnen nog generaties lang mee! 

Gouden sieraden zijn altijd gemaakt van een mix van puur goud en andere materialen zoals koper en zilver. Puur goud (24 karaat) is te zacht om er sieraden van te maken. Het aantal karaat geeft het gehalte goud in een sieraad aan. Hoe hoger het karaat, hoe meer puur goud een sieraad bevat. Hieronder vind je de verschillen:

8 karaat: 333/1000 of 33,3% goud

9 karaat: 375/1000 of 37,5% goud

14 karaat: 585/1000 of 58,5% goud

18 karaat: 750/1000 of 75% goud

Het gehalte zegt vaak iets over de oorsprong van jouw sieraad. Zo wordt in Duitsland voornamelijk gebruik gemaakt van 8 karaat, in Engeland 9 karaat en in Nederland 14 karaat. 

ECHT GOUD

We vinden onze collecties over de hele wereld, het ene item nog unieker dan de ander. We werken met vaste partners welke hun kwaliteit garanderen. Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel! Uiteraard voeren we daarom zelf ook nog checks uit voordat items in de verkoop gaan. De meeste van onze items zijn voorzien van goudstempels. Mocht dit bijvoorbeed vanwege de leeftijd van een sieraad niet meer zichtbaar zijn, zullen we altijd een goudtoets uitvoeren door middel van een toetssteen en toetswater. Je kunt er dus vanuit gaan dat je een soild pareltje in handen hebt!

UITVERKOCHT?

Onze collectie bestaat uit vintage en pre-loved items, waardoor er vaak maar één van beschikbaar is. De kans is wel aanwezig dat een soortgelijk item nog eens beschikbaar komt!

Mocht een item geretourneerd worden, dan komt deze terug op voorraad. Houd de website goed in de gaten. 

VINTAGE & PRE LOVED

Onze sieraden collectie bestaat vrijwel alleen uit vintage of pre-loved items. Van de meeste items is er dan ook maar één beschikbaar.
Een vintage item is minimaal 25 jaar oud, een pre-loved item is nieuwer. Het is niet altijd mogelijk om de leeftijd van een item te achterhalen. Indien het bij ons bekend is, zal ook dit vermeld staan op de productpagina. 

Let op: een (vintage) sieraad is een gebruiksvoorwerp waar altijd iets mee kan gebeuren en wat onderhoud behoeft. Wanneer bijvoorbeeld een ring dagelijks wordt gedragen, kan het voorkomen dat een zetting losser wordt en/of een steen losraakt. Volg de tips uit onze care guide. Buiten de garantietermijn bieden wij voor dergelijke defecten geen oplossing/tegemoetkoming/reparaties aan. Houd hier rekening mee bij je aankoop!

KLANTENSERVICE

GARANTIE

Vanaf de dag van aankoop bieden we een garantietermijn van 30 dagen. De garantie vervalt als een sieraad is vermaakt of gerepareerd door een externe juwelier of goudsmid.

Als er binnen 30 dagen na aankoop iets mis is met jouw item, stuur dan direct een e-mail met een uitgebreide beschrijving naar hello@gloryvintage.nl. We zullen jouw situatie zo snel mogelijk beoordelen.

Bij garantie is het uitgangspunt altijd eerst repareren. Indien dit niet lukt of de kosten zijn niet in verhouding, kijken we naar een vervangend product of je ontvangt een tegoedbon.

Let op: een (vintage) sieraad is een gebruiksvoorwerp waar altijd iets mee kan gebeuren en wat onderhoud behoeft. Wanneer bijvoorbeeld een ring dagelijks wordt gedragen, kan het voorkomen dat een zetting losser wordt en/of een steen losraakt. Volg de tips uit onze care guide. Buiten de garantietermijn bieden wij voor dergelijke defecten geen oplossing/tegemoetkoming/reparaties aan. Houd hier rekening mee bij je aankoop!

KLACHTEN

Is er na ontvangst onverhoopt iets mis met je bestelling of heb je een klacht? Stuur dan direct een mail waarin je de situatie uitlegt naar hello@gloryvintage.nl. We zullen zo snel mogelijk op je mail reageren en samen tot een oplossing komen.

PAKKETJE KWIJT

Gelukkig komt het vrijwel nooit voor dat een pakketje kwijtraakt. In elk geval worden bijna al onze items met een verzekering verzonden. Dat betekent dat wij als afzender verzekerd zijn bij het postbedrijf, zodat jij het aankoopbedrag terug kunt krijgen.

Wanneer het erop lijkt dat jouw pakketje zoek is, kun je ons een mail sturen naar hello@gloryvintage.nl. Vermeld hierbij je ordernummer en de track & trace die je eerder via de mail hebt ontvangen. Wij zullen als afzender contact opnemen met het postbedrijf. Er zal dan een onderzoek worden ingesteld naar waar het pakketje zich bevindt. Houd er rekening mee dat zo'n onderzoek pas wordt ingesteld nadat het pakketje 2-3 weken onderweg is. Tevens kan het onderzoek zelf ook enige tijd in beslag nemen. Wij rekenen op je geduld en begrip en houden je via de mail op de hoogte van de situatie.

Blijkt jouw pakketje inderdaad zoek? Dan krijg je van ons het aankoopbedrag terug zodra het onderzoek is afgerond.

Over GLORY

BEZOEKADRES

Het is helaas niet mogelijk om bij ons langs te komen om bijvoorbeeld items te passen of op te halen. Wel organiseren we regelmatig een pop-up. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en houd onze socials in de gaten om op de hoogte te blijven van events waar je onze items live kunt bekijken en shoppen! 

CONTACT

Heb je vragen, tips of anderszins? Neem contact met ons op via Instagram of stuur een mail naar hello@gloryvintage.nl. We doen ons uiterste best om zo snel mogelijk te reageren.